Finale - Reisverslag uit Ameland, Nederland van groep 8 Fiep Westendorp - WaarBenJij.nu Finale - Reisverslag uit Ameland, Nederland van groep 8 Fiep Westendorp - WaarBenJij.nu

Finale

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg groep 8

17 Juni 2014 | Nederland, Ameland

Deze ochtend hebben de kinderen weer uitgeslapen en dat deed ze goed, want ze werden allemaal uitgerust wakker. Het was dan ook een gezellig ontspannen ontbijt! De kinderen hebben goed ontbeten en er zijn nu al 5 potten chocoladepasta doorheen gegaan! Na het ontbijt mochten ze weer bellen en spelen. Hierna begon de vossenjacht in Nes. De vier vossen,juf Maaike als bruid, Marco in zijn jurk (djellaba), juf Mary als Holland WK supporter in het oranje en juf Anita als toerist met regenjas, liepen rond in het dorpje. Sommige groepjes kinderen liepen langs zonder de vos te herkennen! Uiteindelijk heeft iedereen alle vossen gevonden en mocht er nog rondgelopen worden in het dorp. Na de vossenjacht was het tijd voor het strand.En wat een geluk, de zon begon te schijnen! Na het strand en het avondeten mochten de kinderen weer bellen en spelen. Omdat de fietsen al ingeleverd zijn om half 6 moeten we vanavond naar het strand wandelen. Op het strand gaan we een kampvuur maken en wordt er een spannend verhaal verteld over Rixt van Oerd. Juf Mary neemt haar gitaar mee om voor ons een liedje te spelen. Vanavond moeten de kinderen hun koffers alvast pakken want morgenochtend gaan we niet te laat ontbijten. Als de boerderij is opgeruimd moeten we om 10.00 buiten staan. De koffers worden al naar de veerboot gebracht en wij wandelen nog naar Nes om de laatste souvenirtjes te kopen. Na een frisse wandeling naar de kust vertrekt de boot om 12.30 naar Holwerd. Vandaar vertrekt de bus naar Amsterdam waar we om ongeveer half 4 verwachten aan te komen.

• 17 Juni 2014 - 18:22

Kees Sol:

Hallo groep 8 en begeleiding,

Het zit er helaas al weer bijna op. Eerst nog een sfeervolle avond en dan morgenochtend alles gereed maken voor vertrek. Ik heb weer genoten van de foto`s, vooral van het wadlopen. Leuke foto van "schoen met blubber." Geniet nog maar van de laatste uurtjes, want zoiets als dit maak je maar 1 keer in je leven mee.
    Later zul je hier nog vaak aan terug denken. Groeten van Kees Sol.

• 17 Juni 2014 - 19:22

Maite:

Jeetje, wat is het snel gegaan! Morgen gaan jullie alweer naar huis. Zijn jullie erg moe?
    De foto's zien er weer fantastisch uit! Ik heb erg gelachen om de foto's van het wadlopen en om de vossen. Op de strandfoto's ben ik vooral jaloers, wat ziet dat er heerlijk uit.
    Geniet van jullie laatste dag en alvast een goede reis terug morgen!
    Liefs,
    Juf Maite