De tussenstand - Reisverslag uit Ameland, Nederland van groep 8 Fiep Westendorp - WaarBenJij.nu De tussenstand - Reisverslag uit Ameland, Nederland van groep 8 Fiep Westendorp - WaarBenJij.nu

De tussenstand

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg groep 8

15 Juni 2014 | Nederland, Ameland

Na een drukke dag, slapen de kinderen vast vroeg , dachten we....maar nee, deze kinderen bulken van de energie en weten van geen ophouden! Pas om half 2 was het stil. Dan zullen ze wel lekker gaan uitslapen, dachten we........maar nee, half 7 waren er al weer veel kinderen wakker! Tijdens het ontbijt was het lekker rustig en er zijn veel boterhammen met hagelslag en chocopasta naar binnen gegaan. Na het buitenspelen begon om 11.00 uur de fietstocht. De kinderen gingen in groepjes op pad met een boekje met vragen en de routebeschrijving. Er moest langs drie posten gefietst worden waar de kinderen een stickertje ontvingen als bewijs. De groep die als derde vertrok arriveerde het eerst bij de eerste post en heeft uiteindelijk ook gewonnen! In deze groep zaten Imad, Semih, Yassin en Monsif (zoon van Omar). Een van de groepen is nooit bij de eerste post aangekomen! En een groep heeft het hele eiland verkend en kwam pas om 5 uur weer op de kampeerboerderij! (Gunie, Ikran, Randy en Suheyp) Juf Maite is dit een record? Maar...ze hebben het wel heel gezellig gehad! De kinderen die al terug waren hebben lekker buiten gespeeld en zijn daarna naar het strand gefietst. Op het strand waren veel kwallen en het was een beetje te koud geworden om lang te blijven. Teruggekomen stond het avondmaal al klaar en alle soep en kip die er was is schoon opgegaan(buitenlucht maakt hongerig). Na het avondeten mocht er nog buiten gespeeld worden. Om 21 uur zijn we aan het douanespel begonnen in de duinen. Het was heel spannend en het team van juf Anita en juf Maaike heeft gewonnen.

• 15 Juni 2014 - 22:58

Latifa:

Wauw wat een drukke dag weer!
    Ik denk dat de kinderen morgen niet zo vroeg op zullen staan, maar wel last zullen hebben van zadelpijn.
    Slaap lekker!

Latifa

• 15 Juni 2014 - 23:28

Naima El Azzouzi:

Wat een ervaring!!! Manar onze kanjer geniet ervan

• 16 Juni 2014 - 08:44

Groep 5:

Wij zijn net weer op school en hebben jullie verslagen gelezen en de foto's bekeken.
    Lina vraagt: Hoe vinden jullie het op Ameland?
    Danyal vraagt: Was het discozwemmen leuk?
    Rayan vraagt: Wat hebben jullie allemaal gedaan?
    Aya vraagt: Hebben jullie het daar leuk?
    Doha vraagt: Zijn de juffen en meesters al moe?
    Romayssae vraagt: Zouden jullie daar willen blijven?
    Tycho vraagt : Papa, wat gaan jullie vandaag allemaal doen?
    Oumaima vraagt: Hebben jullie veel kwallen gezien?

Juf Maaike, we missen je!

Veel liefs van groep 5!

• 16 Juni 2014 - 17:37

Kees Sol:

Hallo groep 8 en begeleiders,

Even een korte reactie op de dag van gisteren. Goed gefietst groep van GUNIE de PUNIE. Wat maakt het uit, als je het samen ontzettend gezellig hebt gehad. Ze zeggen altijd: meedoen is belangrijker dan winnen.
    De foto`s laten weer zien, dat het een leuke dag was. Groeten, Kees!