De aftrap - Reisverslag uit Ameland, Nederland van groep 8 Fiep Westendorp - WaarBenJij.nu De aftrap - Reisverslag uit Ameland, Nederland van groep 8 Fiep Westendorp - WaarBenJij.nu

De aftrap

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg groep 8

14 Juni 2014 | Nederland, Ameland

Vanochtend waren sommige kinderen al rond 8 uur op school, zo spannend vonden ze het om naar Ameland te gaan! En dat na de spannende wedstrijd Nederland-Spanje van gisteravond! De bus arriveerde op tijd en na een voorspoedige reis kwamen we om half 11 aan in de haven van Holwerd. We vertrokken met de boot om 11.30 uur. Alle kinderen stonden boven op het dek lekker uit te waaien. Op Ameland aangekomen stonden de fietsen al klaar en alle bagage werd in een kar geladen. Na een kwartiertje fietsen waren we bij de kampeerboerderij. De kinderen hebben hun bedden opgemaakt en daarna mochten ze buiten spelen op het grasveld bij de boerderij. Na het spelen op de fiets naar het strand. Groep 8 kreeg geen genoeg van het spelen in het water en hebben zich prima vermaakt. Na het strand mochten de kinderen douchen en iets voor zichzelf doen. Ondertussen was de kampstaf druk bezig met het voorbereiden van de barbecue. Na heerlijk gegeten te hebben zijn we gaan disco-zwemmen.Na deze drukke dag zullen de kinderen geen moeite met slapen hebben en de kampstaf ook niet!

• 15 Juni 2014 - 09:25

Jeroen:

Ha die kinderen van groep 8 en kampstaf,

Wat goed om te lezen dat jullie veilig aan zijn komen waaien op Ameland!
    Was het water niet een beetje koud? Wel lekker zeg een strand dicht in de buurt!
    En dan zo'n luxe barbecue en discozwemmen, jullie boffen maar!

Ben reuze benieuwd wat er vandaag op het programma staat, en of iedereen een beetje is bijgeslapen?

Groeten uit Amsterdam

• 15 Juni 2014 - 10:26

Maite:

Lieve allemaal,

Wat ziet het er gezellig uit! Ik vind het wel heel gek hoor dat ik niet met jullie mee ben.
    Hebben jullie lekker gezwommen gisteren? En zijn jullie een beetje op tijd naar bed gegaan?
    Vandaag gaan jullie de fietstocht doen, spannend! Wie zullen de tocht helemaal zelf uitrijden, en wie moeten door meester Omar aan de andere kant van het eiland opgepikt worden omdat ze zo verdwaald zijn? Ik heb zo mijn vermoedens.....
    Heel veel plezier vandaag en ik kijk nu al uit naar het volgende verslag!

• 15 Juni 2014 - 11:37

Latifa:

Dat ziet er erg gezellig uit. En die barbecue! mmmmm.....
    Het is leuk om te zien wat de kinderen allemaal aan het doen zijn.
    Manar, je had het niet verwacht, maar Farah roept al sinds gisteren dat ze je mist.
    Heel veel plezier vandaag. Ik hoop dat meester Omar niemand hoeft op te pikken.

• 15 Juni 2014 - 13:56

Marcel Boyer:

Dag allen,

Dat ziet er gewoon erg vertrouwd uit!! Met dit verschil, dat nu juffrouw Anita achter de pannen staat en de keukenscepter zwaait. En volgens mij gaan jullie heel erg van haar kookkunsten genieten.
    Ik wens jullie - de kinderen en de stafleden- natuurlijk heel veel plezier. Geniet er maar van!

Een 'oude' meester,

Marcel

• 15 Juni 2014 - 14:08

Kees Sol:

Hallo groep 8 en begeleiders,

Leuke foto`s van jullie eerste dag Ameland. Amar en Marco achter de barbecue, dat ziet er prima uit.
    Fijne fietstocht gehad vandaag?? Wie zijn er uiteindelijk verdwaald?? Ik wens jullie nog een heel fijne tweede dag. Groeten, Kees!

• 15 Juni 2014 - 19:48

Karen De Heer:

Benieuwd wat er in sommige van jullie supergrote koffers zit? Mooi weer hebben jullie en een fantastische plek natuurlijk, eiland, fietsen, strand en er wordt zo te zien goed voor jullie gezorgd...mmmm, zo wil ik ook wel op vakantie. Wens jullie mooie dagen en blijf jullie natuurlijk volgen.
    Juf Karen